Veel gestelde vragen

FAQ

Zeker voor de populaire trouwdata is het raadzaam om een 1,5 tot 1 jaar van tevoren de trouwauto te reserveren. Uit ervaring is gebleken dat de eerste reserveringen ongeveer 1,5 jaar van te voren worden gemaakt. Later reserveren kan natuurlijk ook. Hoe dichter bij de trouwdatum, des te meer kans er bestaat dat de trouwauto niet meer beschikbaar is.

Om een reservering te maken kunt u het best het offerte aanvraag formulier invullen op onze website. Via het formulier krijgen wij alle belangrijke informatie om een zeer nauwkeurige prijsopgave op te stellen. Nadat u het prijsopgave formulier naar ons heeft verstuurd, sturen wij u wat de prijs zal zijn op maat berekend volgens uw aanvraag. 

Als u akkoord gaat met de prijs, sturen wij u het vrijblijvende huurcontract incl. de instructies hoe u de reservering definitief kunt maken. Het vrijblijvende huurcontract heeft een standaard termijn van 14 dagen (Bij last minute reserveringen wordt deze termijn verkort). 

Binnen de 14 daagse termijn van de offerte ontvangen wij graag de standaard aanbetaling van 125,00 euro waarna wij de auto definitief reserveren en u per mail bericht van ons ontvangt dat de auto definitief voor u gereserveerd staat. Mocht u niet binnen 14 dagen aanbetalen, dan vervalt de offerte en geven wij de auto weer vrij.

Wanneer u ruim van tevoren reserveert, heeft u 14 dagen de tijd om de aanbetaling te doen van 125, 00 euro. Mocht u de auto auto met chauffeur hebben gereserveerd dan dient het restbedrag 7 dagen voor de huurdatum door ons te zijn ontvangen. Wanneer u de auto zonder chauffeur heeft gereserveerd mag u het restbedrag bij het overnemen van de auto voldoen.

Bij ons heeft u geen verborgen kosten achteraf. 

Op het moment dat u een prijsopgave aanvraagt, berekenen wij zo nauwkeurig mogelijk de huurkosten op basis van de door u opgegeven benodigde tijd en locaties. 

Extra kosten kunnen ontstaan op het moment dat de huur uitloopt of er veel meer km’s worden gereden dan overeengekomen in het huurcontract. 

In het voorafgaand verstuurde huurcontract staan overigens de extra kosten in het geval de huur uitloopt en wat de extra km kosten bedragen (0,50 cent per km) boven het aantal overeengekomen vrije km’s. 

Er is dus glasheldere duidelijkheid over eventuele extra kosten.

Zodra wij de aanbetaling hebben ontvangen, sturen wij u de bevestiging van de reservering en noteren wij de reservering in onze digitale agenda en in onze papieren agenda. Tevens wordt de reservering op een opgehangen jaarkalender genoteerd waarbij wij elke dag in 1 oogopslag zien welke reserveringen er staan voor het hele jaar.

De ophaal en/of eindtijd en locaties kunt u na de reserving nog wijzigen. 

Hou er wel rekening mee dat er een nieuwe prijsberekening zal worden gemaakt en dat de kosten door de wijziging duurder of juist goedkoper kunnen uitvallen.

Een wijziging kan enkel via de mail worden doorgegeven om de kans op misverstanden minimaal te houden.

Bij verhuur zonder chauffeur dient de huurder de volgende originele documenten mee te brengen;

  • – Geldig Nederlands rijbewijs.
  • – Geldig Nederlands legitimatiebewijs (geen kopie!)
  • – Adresbewijs voor adresverificatie (geen kopie!) (Poststuk van officiële instantie met de tenaamstelling van de huurder, niet ouder dan 1 maand. Bijvoorbeeld: brief van de Belastingdienst, een bankafschrift, een GBA-uittreksel)

De trouwauto’s hebben een speciale zakelijke verzekering voor verhuur en personenvervoer. Hou er wel rekening mee dat u bij verhuur zonder chauffeur altijd een eigen risico van 1000,00 euro in geval van schade heeft.

Alleen bij verhuur zonder chauffeur heeft u een borg eigen risico bij schade van 1000,00 euro. Bij roekeloos gedrag b.v. rijden onder invloed of meedoen aan een race etc. zal uiteraard de gehele schade op de huurder worden verhaald. 

Indien u de borg contant heeft afgegeven krijgt u de borg na goedkeuring van de auto direct weer retour. Wanneer de borg naar ons is overgemaakt, storten wij de borg binnen 3 dagen retour.

De auto kan op elk tijdstip binnen de huurperiode worden opgehaald en terug worden gebracht. Bij het retour brengen na middernacht geldt een toeslag van 25,00 euro. Voor de hele vroege vogels is het mogelijk de auto al om b.v. 06:00 uur ’s ochtends op te halen of zelf eerder al. 

Wij stemmen ons volledig af op de behoefte. U zegt hoe laat de auto klaar moet staan en wij zorgen ervoor dat de auto in zeer nette staat voor u klaarstaat of bij u wordt afgeleverd. 

De auto de avond voor de huurdatum ophalen behoort ook kosteloos tot de mogelijkheden. De trouwauto moet dan wel de avond ervoor beschikbaar zijn.

Indien de auto de avond voor de huurdatum beschikbaar is, mag deze kosteloos de avond voor de huurdatum al worden opgehaald. Of dit mogelijk is kunnen wij i.v.m. last minute reserveringen kort voor de huurdatum doorgeven.

Vanwege verzekeringstechnische redenen kan alleen de huurder zoals vermeld in het huurcontract de auto op komen halen. Het huurcontract kan eventueel wel op naam van de persoon worden gezet door wie u de auto op wilt laten halen. 

Van deze persoon hebben wij dan de volgende documenten nodig: 

– Geldig NL rijbewijs

– Nederlands ID-kaart of paspoort

– Adreslegitimatie b.v. bankafschrift met het adres erop.

Tegen een meerprijs kunt u de auto door ons bij u laten afleveren en/of laten ophalen. De meerprijs is afhankelijk van benodigde tijd en bereikbaarheid van de locaties. 

Meestal liggen de kosten van de aflever & ophaalservice totaal rond de 75,00 euro.

 

Bij verhuur zonder chauffeur geven wij de auto mee met een volle tank en dient u de auto ook weer in te leveren met een volle tank. De auto dient binnen een straal van 5 km van onze vestiging weer vol te worden getankt.

Indien u de auto door ons bij u op locatie laat afleveren & ophalen of alleen laat ophalen, zullen wij op basis van een brandstofkosten berekening de brandstofkosten bij het ophalen berekenen en in rekening brengen. Ook wanneer u de auto door ons laat afleveren en/of laat ophalen worden de brandstofkosten bij vertrek vanuit onze garage vice-versa berekend.

Meestal liggen de kosten van de aflever & ophaalservice totaal rond de 75,00 euro.

Wij verhuren de auto’s op basis van kalenderdagen. Bij 24 uur huren start de huur altijd om 08:00 uur ’s ochtends tot 08:00 uur ’s ochtends de volgende dag. 

In de praktijk dient de auto bijna nooit de volgende dag om 08:00 uur ’s ochtends weer te worden ingeleverd maar spreken wij van tevoren een mooi tijdstip af zodat er goed uitgerust kan worden. 

Alleen wanneer wij de auto echt nodig hebben i.v.m. een nieuwe reservering kan het zijn dat de auto uiterlijk 08:00 uur dient te worden ingeleverd. Ook kan dan nog de keus worden gemaakt de auto direct na het trouwfeest eventueel midden in de nacht in te leveren.

De minimale huurperiode is 12 uur. Korter huren is mogelijk maar dat blijft tegen het 12 uurs tarief. Doordat de auto’s een minimaal bedrag per dag moeten opbrengen om operationeel te blijven, is het 12 uurstarief het goedkoopste tarief bij verhuur zonder chauffeur.

Wij werken alleen op afspraak. U kunt van ’s ochtends vroeg tot 22:00 uur een afspraak met ons inplannen voor b.v. een bezichtiging. Voor het ophalen en retour brengen van de auto kunt u op elk tijdstip een afspraak maken.

Al onze chauffeurs zijn representatief en standaard in donkerkleurig costume met stropdas

Alle versieringen zijn toegestaan zolang deze de trouwauto niet kunnen beschadigen of de veiligheid in het geding brengen.

Bij verhuur zonder chauffeur zit er geen bloemstuk bij inbegrepen.  

Bij verhuur met chauffeur zit er standaard een mooi zijden bloemstuk bij inbegrepen in bruikleen. dit bloemstuk is neutraal van kleur en bestaat voornamelijk uit witte bloemen en groene bladeren zodat het goed met alle andere kleuren te combineren valt. 

Voor een mooi bloemstuk adviseren wij een professionele bloemist uit uw omgeving.

Op de snelwegen & autowegen zullen de bloemen door de druk van de wind en de snelheid van de auto beschadigen. Tevens is de zuignap niet bestand tegen de grote druk die ontstaat en bestaat er een hele grote kans dat de zuignap los laat met alle gevolgen van dien. 

60 km per uur is de maximum snelheid met bloemen op de auto. 

Wanneer er grote afstanden moeten worden afgelegd buiten de bebouwde kom, is het mogelijk het autobloemstuk binnen een minuut van de auto af te halen en in de kofferbak te plaatsen. 

  • Chrysler 300C trouwauto
  • De voorruit is 160 cm breed.
  • De achteruit is 138 cm breed.
  • De motorkap is 170 cm breed en 140 cm lang.
 
Jaguar XF-R Sport trouwauto
 

U mag zoveel km rijden als u wilt. Vooraf berekenen wij het aantal benodigde km’s om de huurkosten te bepalen. Mocht u binnen het aantal km blijven wat in het huurcontract overeen is gekomen dan zijn er geen extra kosten. 

Mocht u toch meer km’s rijden dan in het huurcontract overeengekomen doordat er b.v. een locatie is gewijzigd, is dit geen enkel probleem. 

De extra km’s worden aan het eind van de huur berekend en in rekening gebracht. Stel u heeft 30 km meer gereden dan in het huurcontract overeengekomen, dan zullen de extra km kosten 15,00 euro bedragen (30 x 0,50 cent).

Kinder mogen natuurlijk altijd mee! Alleen dienen wij ons wel aan de wet en regelgeving te houden om ze veilig te vervoeren. Zo kan het zijn dat wij kleine kinderen alleen in een kinderstoeltje mogen vervoeren. Kijk voor uitgebreide informatie op de website van de ANWB

In totaal kunnen er  5 personen mee in de trouwauto.

Indien u een trouwauto met chauffeur huurt, kunnen er naast de chauffeur nog 4 personen mee.

Je mag standaard geen huisdieren meenemen in onze trouwauto’s . De haren die sommige huisdieren achterlaten zijn moeilijk uit de bekleding te halen. Tevens moeten wij rekening houden met mensen die allergisch zijn voor huisdieren. Alleen onder speciale omstandigheden kunnen we bespreken of er een uitzondering kan worden gemaakt. 

Tot 6 maanden voor de huurdatum kan de reservering kosteloos worden geannuleerd. Bij annulering binnen 6 maanden voor aanvang wordt 50% van het totaal bedrag in rekening gebracht.

– Annulering binnen 4 weken voor aanvang wordt 80% van het totaal bedrag in rekening gebracht.

– Annulering binnen 2 weken voor aanvang wordt 90% van het totaal bedrag in rekening gebracht. 

Er zijn speciale bruiloftverzekeringen die onder bepaalde omstandigheden annuleringskosten etc. dekken. Mocht u uzelf willen verzekeren is het verstandig meerdere offertes op te vragen.